מהתושב ועד העירייה: התחדשות עירונית מועילה לכולם

למה לי התחדשות עירונית עכשיו?

התחדשות עירונית הוא תהליך שיכול להישמע על פניו ארוך ומלא בירוקרטיות. עם זאת – מדובר בפרויקט שמביא איתו יתרונות רבים ומשמעותיים לתושבים, לשכונה, לקהילה ולעיר. מדובר בתהליך שמתרחש בערים ושכונות רבות ברחבי ישראל, במסגרתו מבוצע שיפוץ מאסיבי של המבנים באיזור. השיפוץ כולל שדרוג תשתיות העיר, יצירת מרחבים ציבוריים מודרניים, שיפור מערכות התחבורה, ופני העיר עוברות מהפך של ממש. כאשר הפרויקט נמצא בידיים של חברת בנייה מקצועית בעלת מוניטין וניסיון כמו שרביב, גם התהליך הלכאורה "מפחיד", לא חייב להיות כל כך מאתגר. אז למקרה שאתם קצת חוששים מהשם המפוצץ, ריכזנו לכם כמה יתרונות מרכזיים של התהליך הזה:

התחדשות עירונית

שיפור איכות החיים של התושבים ופני העיר

המטרה המרכזית של פרויקטי התחדשות עירונית היא ליצור שיפור מוחשי באיכות החיים של התושבים דרך מגוון תחומים – משיפור תשתיות החשמל, המים והתחבורה, דרך מתקני החינוך ועד מרכזי תרבות ובידור. בנוסף, זו הזדמנות לעשות חשיבה מחדש על ניצול המרחבים הציבוריים כך שיהיו יותר חדשים ואיכותיים וגם יתאימו לכמות התושבים שהאיזור עתיד לאכלס לאחר סיום הפרויקט. כלל השיפורים הללו מביאים ליצירת סביבה עירונית נוחה ומשופרת, המשפיעה חיובית על איכות החיים של התושבים.

עליית ערכי הנכסים של התושבים

היתרון המשמעותי ביותר עבור התושבים הוותיקים שכבר גרים באותן השכונות שעוברות התחדשות, הוא שעם תום התהליך הם יזכו בדירה חדשה וגדולה יותר בתוך שכונה שעברה שדרוג משמעותי – וכך ערך הדירה שברשותם יעלה. זה ייתן לתושבים הוותיקים אפשרות בחירה אם להמשיך להתגורר בדירה שלהם או להשכיר אותה ולשכור בעצמם דירה קטנה יותר לצרכיהם, וכך ליהנות גם מהכנסה נוספת.

שיפור התחבורה הציבורית

אחד המאפיינים של שכונות ישנות שהוזנחו לאורך השנים הוא חוסר בתשתיות מספקות של תחבורה ציבורית נוחה ויעילה, וזהו חלק בלתי נפרד מתהליך של התחדשות עירונית. במסגרת הפרויקטים, מתבצע פיתוח ושיפור של תחנות הרכבת ותחנות האוטובוס, פעמים רבות משקיעים בתכנון של שבילי אופניים ופתרונות בטיחותיים לחניית אופניים ואופנועים. תחבורה ציבורית יעילה מקנה את האפשרות לתושבים לוותר על הרכבים הפרטיים ולהשתמש באמצעי תחבורה ציבורית, מה שמפחית את עומס התנועה והזיהום האווירי ומשפר את נוחות הנסיעה בערים.

קהילה חדשה

התחדשות עירונית כוללת בתוכה לא רק שדרוג של הדירות והתשתיות אלא פיתוח אזורי שכולל מבנים לשימוש מסחרי, מוסדות חינוך ותרבות חדשים וכד'. לכן, שכונה אשר עוברת התחדשות עירונית לרוב תהנה גם מפיתוח כלכלי כתוצאה מפתיחת עסקים חדשים באזור. בנוסף, יפתח בשכונה היצע דירות חדש למשפחות נוספות. שני הגורמים האלה זה לצד זה יכולים להביא להתפתחות של קהילה תוססת, צעירה ומגוונת.

שיפוץ והתאמה למדיניות סביבתית

פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים לשפר את הקיימות של השכונה. הם מקדמים שימור ושיפור של ריאות ירוקות, בנייה ירוקה יותר ופארקים ציבוריים. ניתן להשתמש באמצעים חסכוניים יותר באנרגיה ופיתוחים טכנולוגיים שיורידו את הנזק הסביבתי.

תחושת ביטחון ושלווה

דירות חדשות אשר נבנות במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית נבנות לפי תו תקן מחמיר הרבה יותר מאשר היה קיים בעבר. לכן בכל דירה כזו יהיה ממ"ד בניגוד למקלט שכונתי, הבניינים יהיו מוגנים מרעידות אדמה, וההתחדשות הכללית של השכונה תוביל לסביבה עירונית ידידותית ובטוחה.

לסיכום, התחדשות עירונית זהו אכן תהליך שדורש את סבלנות המעורבים – אך בסופו ההמתנה ללא ספק משתלמת לכל הצדדים המעורבים – התושבים, היזם והרשות המקומית. חברת שרביב מקיימת פרויקטים של התחדשות עירונית תוך ליווי הדיירים לאורך כל תקופת הבנייה ודאגה לכל צרכיהם. מאחורי החברה שבעה עשורי ניסיון, אלפי יחידות דיור ועשרות אלפי משפחות מרוצות. חברת שרביב היא חברה יזמית וגם קבלנית בעלת איתנות פיננסית ולכן מסוגלת לבצע פרויקטים כאלו בעצמה משלב התכנון ועד הביצוע, ולצמצם את הגורמים המעורבים שעלולים לעכב את התהליך.

אולי תאהבו גם

מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה או ייעוץ. השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם.

אנחנו משתמשים בעוגיות

אנו משתמשים בקובצי Cookie כדי לייעל את פונקציונליות האתר ולשפר את החוויה שלך.